A A A K K K
людям з порушенням зору
Комунальна установа "Тетіївський центр професійного розвитку педагогічних працівників"
Тетіївської міської ради Білоцерківського району Київської області

Лавренюк Л.І.

Анотація досвіду вчителя

Тема: навчально-методичний посібник «Робота над творами» для  учнів 1 – 4  класів.

Адреса: Тетіївський ліцей №4 Тетіївської міської ради Київської області.

Об’єкт: Лавренюк Лариса Іванівна, учитель початкових класів; вища кваліфікаційна категорія; звання «старший учитель».

Актуалізація досвіду: Головною метою сучасної школи є формування всебічно розвиненої, духовно багатої особистості, яка вміє комунікативно  виправдано й грамотно послуговуватися  мовою в різноманітних ситуаціях. Учні повинні вміти не просто володіти рідною мовою, а користуватися нею, тобто будувати змістовне, граматично та стилістично грамотне висловлювання залежно від ситуації спілкування. Дитина з добре розвиненим мовленням легко вступає в спілкування з оточуючими, може зрозуміло висловлювати свої думки, бажання, задавати питання, домовлятися з однолітками про спільну діяльність.

  Авторка посібника Лариса Лавренюк наголошує, що мовленнєвий розвиток учня є дуже важливою умовою для його успішного навчання. Тому в початкових класах необхідно навчити дитину усно і письмово висловлювати думки, почуття, факти та погляди, розвивати вміння реагувати мовними засобами на повний спектр соціальних і культурних явищ – у навчанні, вдома, у вільний час.

Провідна ідея та сутність досвіду: У посібнику здобувачам освіти пропонується цілий комплекс завдань, спрямованих на розвиток комунікативних умінь та навичок  необхідних для побудови власних висловлювань та уміння планувати своє мовлення, контролювати правильність сказаного.

Актуальність посібника не викликає сумніву. Авторка дібрала різноманітні завдання, які спонукають дитину побудувати зв’язне висловлювання. Посібник починається тренувальними вправами для роботи з  деформованими текстами, які розвивають кмітливість, зосередженість, вміння контролювати сказане. Наступні завдання направлені на розвиток творчого мислення та вміння планувати своє мовлення. Тут зібрані короткі сюжети для складання творів за даною канвою: за початком твору, його кінцем або серединою; за питаннями, словосполученнями, малюнками; за поданим планом; складання твору за прислів'ям та приказкою, загадкових оповідань. Посібник також містить цікаві вправи для побудови діалогів, п'ятирядь за схемою порівняльних описів творів-мініатюр.

Даний посібник допоможе на уроках української мови урізноманітнити роботу над розвитком мовлення, уникнути одноманітності, зацікавити здобувачів освіти, розвивати їх творче і критичне мислення.

Зміст, структура і методичний апарат посібника відповідають науковому і методичному рівню сьогодення, завданням розвитку і виховання творчої особистості школяра. Система завдань і вправ може бути використана вчителями початкових класів, здобувачами освіти та їх батьками.

Навчально – методичний посібник Лариси Лавренюк,  складений відповідно до вимог Державного стандарту, діючих програм та вимог до оволодіння вчителем професійною компетентністю, сучасними завданнями організації навчально-виховного процесу.

Посібник виконано на належному методичному рівні, успішно апробовано авторкою та вчителями початкових класів Тетіївського ліцею №4.

Результативність досвіду:

Даний посібник був апробований  і  успішно впроваджується в освітній процес. Його матеріали розглянуто та схвалено на засіданні динамічної групи вчителів початкових класів (протокол №2 від 15.12.2022 ).

 Лариса Лавренюк здійснює активну навчальну, просвітницьку, методичну діяльність, свій досвід роботи поширює серед колег на сторінці закладу освіти в соціальній мережі Facebook та на сайті школи.

 Систематично працює над підвищенням свого наукового і методичного рівнів, впродовж 2019 – 2022 років була керівником творчої лабораторії вчителів початкових класів з теми «Нова українська школа – нові стандарти освіти», брала участь у міському турі Всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2020» в номінації «Початкове навчання».

  Знання учнів поглиблює і в позаурочний час: проводить конкурси, вікторини та змагання. Її вихованці - учасники та призери багатьох конкурсів: краєзнавчих,  знавців рідної мови імені Петра Яцика, «Соняшник». У 2019 році учні Лариси  Лавренюк вибороли друге місце в обласному етапі Всеукраїнського конкурсу «Ліси для нащадків», у 2020 році – ІІ місце в обласному конкурсі робіт фотоаматорів «Моя Україно!», у 2022 році – ІІ місце в обласному етапі Всеукраїнської природоохоронної  акції «Птах року – 22» (літературний твір).   

Педагог бере активну участь у Всеукраїнському експерименті «Професійна орієнтація у Новій українській школі». До цієї роботи ставиться творчо, апробовує посібники,  ділиться досвідом роботи на шкільному, міському та всеукраїнському  рівнях. 

 За сумлінну працю нагороджена грамотами відділу освіти Тетіївської міської ради та Департаменту освіти і науки Київської обласної державної адміністрації.

  Зважаючи на вище викладений матеріал, вважаємо, що Лавренюк Лариса Іванівна заслуговує на присвоєння педагогічного звання «вчитель- методист».   

 

 

 

Вхід для адміністратора