Предметно – методична компетентність вчителя початкових класів
Для оцінювання навчальних досягнень учнів початкових класів введено нову систему, де велику роль відіграє вербальне оцінювання, що вимагає від учителя коректних коментарів та словесного стимулювання учня.
Міністерство освіти і науки затвердило методичні рекомендації щодо оцінювання результатів навчання учнів 1-4 класів закладів загальної середньої освіти. Рекомендації запроваджують поняття вербальної оцінки (оцінювальне судження) та рівневої оцінки (оцінювальне судження із зазначенням рівня результату). Вербальну і рівневу оцінку можна виражати як усно, так і письмово.
Разом з консультантом Тетіївського центру професійного розвитку педагогічних працівників Тамарою Шляхтиченко вчителі шукали відповіді на питання:
-
як правильно оцінювати роботи та мотивувати учнів з допомогою словесного заохочення;
-
як донести інновації до батьків;
-
як правильно робити записи в класних журналах та як оформляти свідоцтво досягнень учня початкових класів.
-
Директор центру Ольга Лях презентувала професійний стандарт «вчитель початкових класів закладу загальної середньої освіти», наголосивши, що це є рамки вимог до сучасного вчителя, чітке визначення його трудових функцій і компетентностей. Разом з вчителями спробували на основі стандарту змоделювати елемент індивідуальної траєкторії професійного розвитку, адже на часі створення кожним педагогом орієнтовного плану професійного розвитку на 2022 рік.