Проведено засідання круглого столу з теми «Документація закладу освіти: бюрократизм чи «обличчя» керівництва закладу освіти» для керівників закладів освіти Тетіївщини.
Участь в роботі взяли партнери: начальник відділу освіти В.Васютинський і спеціалісти відділу, голова профспілки працівників освіти Тетіївщини Г. Отрошенко. Запрошені директори ЗЗСО, директори ЗДО, завідувачі філій опорних закладів освіти, директори ІРЦ, директор Тетіївського центру позашкільної освіти, дитячо-юнацької спортивної школи, представники 2-го відділення обліково – мобілізаційної роботи 2-го відділу Білоцерківського районного територіального центру комплектування та соціальної підтримки.
Загальна і найбільш характерна властивість усіх документів полягає в тому, що вони є джерелами або носіями інформації. Тому документи широко використовуються у повсякденній діяльності закладів освіти. Як носії інформації вони й сприяють поліпшенню внутрішньої організації будь-якого закладу освіти чи установи, служать підставою для прийняття рішень, узагальнень, довідково-пошукової роботи. Існують чіткі вимоги державних стандартів до форми й змісту документів, які створюються в закладах, тому їх дотримання при створенні і накопиченні документів мають значення.
Розмова щодо дотримання вимог законодавства при створенні документів та організації документообігу у закладах освіти, видалась конструктивною.
Колосовська В.П., директор Тетіївського ліцею №2 поділилася досвідом проходження інституційного аудиту в закладі та закцентувала увагу керівників на необхідності упорядкування документообігу та покращенні якості діловодства. Експерти з Державної служби якості освіти України роблять висновки про управлінську діяльність і компетентність керівника саме за якістю створених документів, і в цьому проглядається певний бюрократизм. Але справжнім «обличчям» і керівника, і закладу є його офіційний веб-сайт, тому дотримання вимог статті 30 ЗУ «Про освіту» при його наповненні є обов’язковим.
В частині забезпечення документування проходження педагогічними працівниками підвищення кваліфікації і атестації, яку проводили працівники центру професійного розвитку О.Лях і Т.Шляхтиченко, обговорили проблеми впровадження в практику професійних стандартів педагогічних працівників та проведення атестації в умовах децентралізації управління освітою, зокрема:
- Стимулювання безперервного професійного розвитку педагога;
- Заключення договорів на підвищення кваліфікації педагогічних працівників з суб’єктами, які обираються працівником;
- Зміни змісту посадових інструкцій керівників і педагогів, як зміни істотних умов праці.
Володимир Нижник, офіцер відділення обліково – мобілізаційної роботи 2-го відділу Білоцерківського районного територіального центру комплектування та соціальної підтримки, інформував учасників про особливості звітності з обліку військовозобов’язаних осіб, оскільки кадрова автономія додає роботодавцям, якими є керівники закладів, обов’язок щодо ведення такої документації.
Однією з нагальних проблем, з якою керівники закладів звернулися до В.Васютинського, є проблема підключення закладів середньої і дошкільної освіти до мережі Інтернет, та забезпечення його якості в тих закладах де такий зв'язок існує.